Strona/Blog w całości ma charakter reklamowy, a zamieszczone na niej artykuły mają na celu pozycjonowanie stron www. Żaden z wpisów nie pochodzi od użytkowników, a wszystkie zostały opłacone.
sobota, 27 lipca

Jakie znaczenie mają kolory w działaniach marketingowych

Długoletnie badania potwierdzają w pełni, że większość klientów przy swoich wyborach w dużej mierze kieruje się kolorami. Często nawet nie zdają oni sobie z tego sprawy, ponieważ dzieje się to na poziomie podświadomości, lecz rzeczywiście tak jest. Dlatego też biorąc się za kreowanie jakieś nowej czy też próbę rozreklamowania już istniejącej należy być świadomym tego, jak to ma duże znaczenie.

Dobrze dobrane barwy mogą zachęcać do kupna czy też przywoływać pozytywne skojarzenia. Lecz sytuacja zupełnie inaczej może wyglądać, jeżeli ktoś z kolorami nie trafi, to trzeba się liczyć z tym, że spora grupa klientów z tego właśnie powodu nie zwróci uwagi na dany produkt. Tak wiec po prostu nie można sobie wybrać kilka barw i wykorzystać je do tworzenia kampanii marketingowej, a należy nad wszystkim się zastanowić i znaleźć najlepsze rozwiązanie.

Szczególnie że wybrana kolorystyka dotyczy nie tylko firmowego logo, ale też opakowań czy też wizualnego wyglądu placówek. Co oznacza, że klienci będą się z nią często stykać, i podejmować jakieś zakupowe decyzje. Często powiązane to będzie z emocjami – jeżeli ktoś posiada pozytywne skojarzenia z danym kolorem, to zdecydowanie będzie on bardziej skłonny do skorzystania z oferty konkretnej firmy. Nie od dziś wiadomo, że pewne kolory mają określone znaczenie, i stanowią niejako kanon w wybranych branżach.

Kolor niebieski to profesjonalizm oraz zaufanie, lecz również i poczucie stabilności, tak więc chętnie po niego sięgają branże technologiczne, ubezpieczeniowe czy bankowe. Czerwień to energia i siła, ale jednocześnie zagrożenie, dlatego trzeba ją bardzo umiejętnie i wyważenie stosować. Po żółtą kolorystykę bardzo chętnie sięgają firmy turystyczne, natomiast zieleń jest używana przez podmioty z branży medycznej, finansowej, ale też i takie, które zamieszają podkreślić swoje ekologiczne podejście do biznesu. Tak więc zabierając się za marketingowe działania trzeba się dobrze zastanowić, czy barwa czerwona sprawdzi się w danym projekcie, czy jednak lepiej poszukać innego rozwiązania.

+Tekst Sponsorowany+

ℹ️ ARTYKUŁ SPONSOROWANY

Dodaj komentarz