Lakierowanie pojazdu, czy jest nim pojazd, czy również motocykl, to zawsze, składający się z paru cykli, wymagający znacznego nakładu pracy oraz skupienia, proces. Każdy zakład lakierniczy rozpoczyna własną pracę od ustaleń z klientem, który wybrać ma obowiązek kolor lakieru oraz zdecydować się, czy ma być to lakier matowy, perłowy, czy także metaliczny. Kiedy wszystko zostaje ustalone, do pracy przystępuje lakiernik. Pierwszym cyklem jego pracy jest nałożenie, tak zwanego, podkładu. To naturalnie dzięki niemu zwiększona pozostaje przyczepność dobrego lakieru.
Wszelkiego typu nierówności czy też zgniecenia na karoserii eliminowane są za pomocą wypełniaczy, jakich na rynku dostępnych jest dużo typów. Po tych wstępnych zabiegach, nadchodzi czas na nałożenie lakieru bazowego, którego kolor i rodzaj ustalony został wcześniej z właścicielem pojazdu – wypróbuj malarnia proszkowa. Czasami nieodzowne jest użycie rozcieńczalnika. Istnieją dwa typy rozcieńczalników: uniwersalne i wodne. Pracę kończy nałożenie lakieru bezbarwnego, jaki ochraniać ma lakier bazowy przed niepożądanymi czynnikami zewnętrznymi. Paleta barw lakierów samochodowych jest, praktycznie, nieograniczona. Istotne jest rozróżnienie lakierów samochodowych na matowe oraz perłowe i metaliczne. Lakiery matowe należą do rzadziej spotykanych.
Klienci często decydują się, za to, na lakiery metaliczne. Połysk przy stosowaniu lakieru metalicznego lub też perłowego uzyskiwany jest to naturalnie dzięki stosowaniu różnorodnego rodzaju utwardzaczy. Utwardzacze podzielić jesteśmy w stanie na trzy grupy, jakie stosuje się odpowiednio do typu użytego lakieru: normalne, średnio prędkie, prędkie oraz niesłychanie szybkie. Każdy portal internetowy lakierniczy oferuje niezliczone ilości kolorów lakierów samochodowych.